Svar: Antal måltider?
21. september 2009
Alder:
8 mdr.
Kære Karina
Det lyder bare så godt alt det du fortæller :) Hvor er det dejligt at det er gået godt med at komme tilbage på arbejde og at far og sønnike nyder at være hjemme sammen ...
Jeres plan for dagen er fuldstændig alderssvarende og det lyder som om at Mikkel er dækket rigtig godt ind. De 3 amninger dagligt sikrer ham hans mælkebehov og derudover får han jo også mælk i grøden om morgenen, samt lidt sødmælk af kop til frokost. Grøden om eftermiddagen kan stille og roligt erstattes eller en gang imellem varieres med lidt tykmælk med frugtmos, rugbrødsdrys, revne æbler, müsli (uden honning og chokolade) eller lignende og på den måde får han så også lidt ekstra mælk den vej.
Han lyder bestemt ikke til at mangle nogen ting. At han springer formiddagsmåltidet over lyder okay. Han spiser godt i løbet af dagen og får en fin varieret kost. Han spiser både brød, kød, fisk, grøntsager og sandsynligvis også ris, pasta osv. og vil naturligt få mere og mere variation i takt med at han bliver ældre - I må f.eks. gerne begynde at give ham lasagne, pasta med kødsovs, boller i karry og lignende retter om aftenen - udgangspunkt bliver mere og mere den mad I spiser.
Det er fint at I med den alder han har sikrer jeg at han får mad nok ved at tilbyde lidt ekstra, når han spiser op. Det er ikke et princip I skal forsætte med når han bliver 1-2 år - men lige nu er det super!
Så alt lyder altså rigtig fint - forsæt endelig den gode gænge:)
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske